Wij helpen, steunen, waarderen en adviseren in en om de klas. Niet omdat we altijd meer kennis of ervaring hebben, maar wel omdat we de leerkracht of docent kunnen aanvullen en voorzien van praktische tips. Zeker als er ook kwetsbare of zorgleerlingen in de klas zitten, kunnen onze (ortho)pedagogen-met-onderwijservaring veel betekenen.
We ondersteunen op maat door actief mee te doen en te handelen in en om de klas. Is een kind even helemaal van slag: we nemen het even apart. Valt een groepje uit op breuken: we doen een verlengde instructie terwijl de leerkracht de klas verder begeleidt. Wordt er gepest of is er spanning: we nemen de kinderen even mee en geven ze de aandacht waar ze om vragen. Zo werken we samen aan de didactische én pedagogische doelen in de klas.
Wij horen vaak van opdrachtgevers dat co-teaching een duurzame investering is voor de school. Het mes snijdt aan twee kanten omdat leerlingen extra aandacht krijgen en de leerkracht of docent zich versneld verder ontwikkelt en bovendien vaak weer/meer werkplezier ervaart.