Wij worden vaak ingezet als een leerling vastloopt in het onderwijs omdat er in zijn haar leven veel speelt: een diagnose, een eerder trauma, een complex systeem. Soms is zorg voorliggend en vraagt dat eerst (door andere partijen) aandacht. Soms is het volgen van of terugkeren in het onderwijs het doel. Daar kunnen wij bij helpen.
Met de kennis van de kwetsbaarheid, de (thuis)situatie of diagnose gaan we samen met de leerling weer stappen zetten in het onderwijs. Ons team bestaat uit onderwijsprofessionals met ervaring in zorg en zorgprofessionals met ervaring in onderwijs. Door deze unieke combinatie hebben zij een rugzak aan ervaring en tools waarin zij de leerling en de leerkracht kunnen ondersteunen op het gebied van onderwijs én gedrag. Zo kunnen we een (ortho)pedagoog als (schaduw)begeleider inzetten bij een leerling die moeite heeft met de voorwaarden om tot leren te komen. Het accent kan hierbij verschillen gedurende de periode van begeleiding. Zo kan onze specialist extra uitleg geven over situaties (ondertiteling), bijsturen of steunen. Ook het versterken van de executieve functies, co-teaching en onderwijsinhoudelijk ondersteunen is vaak een onderdeel van ons aanbod. Ieder kind is uniek, dus iedere aanpak ook.